2/6/13

aku skrg tengah usahakan artbook World Riot.... dan bila awal bulan tahun 2013 aku terlampau sibuk sehinggakan aku x mempunyai masa utk menyiapkan artbook ni....


ape pon ni lah first time aku wat sebagai artbook... aku buat ni pon tak lame lepas pencetus kpd tajuk komik ni meniggal dunia...


aku mula ingat balik bagaimana tajuk cerita itu tercetus... ia bermula apabila Arwah yg baru "sihat" dan meminta lagu-lagu ganre punk yg dimatinya masa muda dulu... jadi ade satu band punk English ni bernama The Clash yg membawa lagu White Riot.. jadi aku pon tanyekan pada dia ape maksud White Riot.. jd arwah pon ceritelah tentang rusuhan ireland,rusuhan org putih.... start dari situ idea citer World Riot ni bermula....



dan ini adelah beberapa bahagian dlm artbook tersebut...
















No comments:

Post a Comment